ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Friday, July 13, 2012

[video] Pemandu Lamborghini Dipenjara Selepas Upload Video Kelajuan Keretanya Di Youtube !!






Seorang pemilik Lamborghini di Jepun upload videonya ke dalam YouTube yang menunjukkan dia memandu pada kelajuan dua kali had undang-undang. Polis denda beliau selepas penonton melaporkan jenayah itu.


Pemandu itu ditahan Isnin di Hiroshima, lebih daripada empat bulan selepas posting video tersebut, menurut jurucakap polis.


Jika sabit kesalahan, pemandu boleh menghadapi ¥ 100,000 ($ 1,260) denda atau enam bulan penjara.


Polis itu tidak mengenal pasti speeder tersebut, tetapi mengatakan bahawa dia adalah seorang eksekutif berusia 38 tahun di sebuah syarikat berasaskan Hiroshima. Beliau telah zoom pada meter kelajuan keretanya pada 97 batu sejam di dalam terowong lebuh raya, yang mempunyai had laju 37 kilometer sejam. Kereta itu mampu meningkatkan pada kelajuan 211 batu per jam.


"Beliau menikmati ngauman enjin dan kelajuan yang berlebihan," kata jurucakap polis kepada Bloomberg News.


Beberapa bulan yang lalu, seorang doktor Jepun telah ditangkap selepas menyiarkan video yang menunjukkan beliau mempercepatkan dalam 1 Ferrari. Seorang kaki pecut kereta di Kanada baru-baru ini juga menghadapi masalah selepas posting video sendiri perjalanan 124 kilometer per jam. Beliau telah dikenakan saman dengan rujukan memandu melulu.


source

No comments:

Advertisement