ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Thursday, May 19, 2011

MUTIARA KATA PERPISAHAN . . .

(KLIK SINI untuk support mambang, time kasehh)

Assalamualaikum kepada rakan-rakan mambang yang beragama ISLAM dan selamat sejahtera kpd yang bukan beragama islam, semoga rakan2 semua berada dalam keadaan sihat sejahtera.
Wahhh, sudah 2 hari mambang x update blog, biase la tibe2 sibuk 1, 2 hari ni huhu, nk belek netbook pun x sempat dah. Mujurlah ade sedikit kesempatan ini untuk mambang singgah2 sini, harap semua rakan2 x bosan la bukak blog mambang ni asyik2 post yg same je, huhu....

Seram meremang bulu rome pun ade jugak nih, bukan ape takut2 nanti pembaca blog mambang ni semakin berkurangan, harap korg masih rajin2 layan blog mambang yg simple mimple ni :) ehehee...Alhamdulillah, walaupun hari ni agak sibuk, ade gk kesempatan untuk update blog ini...terima kasih kepada korg yg sudi2 singgah sini walaupun mambang sedikit "kebizi-an" sekarang ni ... thank you very the much (fail B.I, hahaha) kpd rakan2 sume yg sudi support mambang :) love you alllllll...! ! ! ! 

Yaudah, yaudahhh, sebelum mambang melalot lagi, kite pergi ke "main" subjek yg mambang ingin share kan hari ni berkenaan dengan "MUTIARA KATA PERPISAHAN" . Apabila kita mengucapkan kata2 perpisahan x kira la kpd kekasih, rakan, ibu, bapa, jiran dan seangkatan dengannya. Sudah pasti akan menyebabkan kesedihan, kepiluan, bagai nk gila (pun ada juga) kpd individu yg kita ucapkan itu, tetapi dengan pilihan kata2 yg betul, secara tidak lgsungnya dapat menenangkan dan memberi semangat kpd mereka. Mari mambang tunjukkan sedikit-mikit KATA-KATA MUTIARA tersebut :



"Senandung hati ku tak pernah mengatakan ‘sayang’ untukmu. Itu karena aku begitu sulit untuk memahami dirimu. Bila kau tau disini aku selalu mengharap kau mengerti aku"



"Ketika tiba saat perpisahan janganlah kalian berduka, sebab apa yang paling kalian kasihi darinya mungkin akan nampak lebih nyata dari kejauhan – seperti gunung yang nampak lebih agung terlihat dari padang dan dataran "*Kahlil Gibran*




"Seseorang tidak melakukan hal yang benar di satu bagian kehidupannya sementara dia sibuk melakukan hal yang salah di bagian lain mana pun dari kehidupannya. Hidup adalah sebuah kesatuan yang tak terbagi-bagi" *Mahatma Gandhi*



"Bukannya hati ini tak sakit dan bukannya hati ini tak hancur, bukan pula hati ini tak perih, namun hanya kepasrahan yang mengiringi"




"Cinta itu seperti crayon, warnailah hidup mu dengan sesukamu dengan cinta, hitam putih pun adalah warna cinta yang indah yang klasik namun abadi"



"Sejuta harapan akan terucap saat malam gelap bertabur bintang. Sejuta cinta akan tercurah saat hati gelap bertabur sayang"



"Perasaan memang tak bisa diungkapkan dengan kata-kata, perasaan hanya bisa diungkapkan dari hati ke hati"



"Air mata membersihkan hati dari penyakit untuk membenci dan mengajari manusia untuk berbagi penderitaan dengan mereka yang patah hati"  *Odith*




"Mereka yang tidak dapat mengingat masa lampau ditakdirkan untuk mengulanginya"  *George Santayana*



"Manusia tidak dapat menuai cinta sampai dia merasakan perpisahan yang menyedihkan dan yang mampu membuka pikirannya, merasakan kesabaran yang pahit dan kesulitan yang menyedihkan"




* itulah sedikit kiasan dari mambang, jika rakan2 ade lagi ingin menambahkan MUTIARA KATA PERPISAHAN selain dari diatas ini silalah penuhi ruangan komen dibawah, nk komen diruangan komen facebook pun boleh, ruangan komen biasa pun boleh... Terima kasih semua 

-ikhlas dari Mambang Terbang

6 comments:

Ekin Kamal said...

mambang nih....buat sedih je...da la ikin nk pegi jaoh...hmmmmm

Mambang Terbang said...

ekin nk pegi mane tu..???

Ekin Kamal said...

smbg blaja la.....

Mambang Terbang said...

ohhh..ehehee..bgus2 :) baik utk mase depan ekin :)

M. Holil said...

hhhmmm...... sdih nech!!!!
jdi ingat ma ksah Q
hiks....hiks....hiks.....

M. Holil said...

hmmmm....jdi sdih dech
ingat ma ksah Q ndri
hiks....hiks....hiks...

Advertisement