ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Friday, July 13, 2012

Keretapi Merempuh Lori Yang Sarat Dengan Manusia Hingga Terbelah Dua !!



Johannesburg - Sebuah kereta api arang batu yang terperosok ke dalam sebuah lori yang dipenuhi dengan pekerja ladang pada masa itu cuba untuk menyeberangi landasan di Mpumalanga. 


Malangnya lori itu "dicincang" menjadi separuh serta membunuh sekurang-kurangnya 19 orang yang dalam perjalanan mereka untuk memilih buah-buahan, kata polis dan perkhidmatan kecemasan.


Jurucakap polis,, Yusuf Mabusa berkata ia menunjukkan bahawa pemandu lori telah tersilap menghitung apabila menyeberang landasan itu, terus meninggalkan kenderaan secara langsung dalam laluan keretapi barang yang membawa arang batu jiran Mozambique.


"Ia adalah satu babak yang sangat mengerikan. Beberapa badan tanpa kepala dan tanpa anggota badan ditemui, pasukan Forensik masih bekerja di tempat kejadian," katanya.


Kesan langgaran itu mengheret lori 200 meter mengikut landasan, dengan jumlah penghuni yang tak diketahui itu menjadikannya sukar bagi pakar forensik untuk mengatakan dengan tepat bagaimana ramai orang telah terbunuh, tambah beliau.


Netcare911 jurucakap Jeff Wicks berkata paramedik mendapati ada yang tercedera di kalangan yang mati.


"Pemandu itu dibawa ke hospital. Keadaannya tidak diketahui," kata Mabusa. Polis sedang menyiasat dan mungkin meletakkan caj kesalahan homisid.


Sekurang-kurangnya 24 yang lain cedera, sebahagian daripada mereka kritikal, dalam kemalangan berhampiran bandar Hectorspruit.


Negeri, rel pengendali Transnet berkata kereta api itu membawa arang batu untuk eksport ke Maputo, modal Mozambique, tetapi kegelinciran pada keretapi tersebut.


"Trak itu membawa 44 penumpang ... dan polis di tempat kejadian telah mengesahkan bahawa 19 orang telah cedera parah," katanya dalam satu kenyataan.


source

No comments:

Advertisement