ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Thursday, January 12, 2012

Adik Ni Dipaksa Masuk Ke kelas Dengan Sendiri Walaupun Kakinya Patah !!



Guru-guru di sekolah pinggir bandar Chicago boleh berhak mendapat gred gagal selepas mereka didakwa memaksa kindergartner merangkak ke bilik darjah di seluruh taman permainan 1 berais - dengan kaki patah dan gegaran, Chicago Sun-Times melaporkan.



Ibu bapa Rahul Chandani memfailkan tuntutan mahkamah di Mahkamah Daerah Cook County mendakwa anak mereka tidak menerima apa-apa rawatan perubatan selepas beliau jatuh dan terkena kepalanya di taman permainan berais di Elementary School Devonshire di Skokie, Ill.


"Gurunya berkata kepadanya, 'Anda seorang budak yang besar - Saya tidak boleh membawa anda," ibu budak, Chandani Priya, memberitahu akhbar itu. "Dia memberitahu dia berjalan kembali, tetapi kakinya telah patah jadi dia jatuh lagi dan kemudian terpaksa merangkak sekurang-kurangnya 200 hingga 300 kaki kembali ke bangunan sekolah."



Beliau berkata ketika dia melihat anaknya dengan sekali gus di atas kepala dan mengadu pening - dia membawanya ke hospital.


"Sebaik sahaja saya nampak dia, saya tahu sesuatu yang tidak kena," katanya kepada akhbar itu.


Selepas kemalangan itu, ibu bapa Chandani mendakwa bahawa dia telah mengambil kira dari sekolah selama enam minggu dan keperluan enam bulan pemulihan.


Tuntutan itu bertujuan ganti rugi sekitar $ 200,000, menurut laporan itu.

No comments:

Advertisement