ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Thursday, January 12, 2012

Wanita 18 Tahun Dirogol Serta Dipukul Oleh 6 Lelaki Sehingga Koma !!



Seorang remaja yang telah terlupa ID beliau telah dirogol dan dipukul sehingga koma selepas dia tidak dibenarkan masuk ke konsert Hawa Tahun Baru, Chicago Sun-Times.



Wanita berusia 18 tahun itu ditemui berlumuran darah dan telanjang di kaki lima kediaman selepas diserang oleh sebanyak enam lelaki, tak jauh dari Theater Kongres di kawasan kejiranan Logan Chicago Square.


Seseorang pekerja teater memberitahu Chicago Sun-Times beliau melihat wanita, yang tidak dibenarkan masuk ke konsert itu kerana dia tidak mempunyai apa-apa pengenalan, berjalan di seberang jalan dan duduk di hadapan restoran taco. Lama selepas itu, dia dibawa pulang dengan enam orang lelaki muda, katanya. Dua puluh minit kemudian, sebahagian daripada mereka kembali untuk memberitahu kepadanya terdapat seorang gadis telanjang di kaki lima.


Pekerja melihat darah pada seluar mereka, Chicago Sun-Times melaporkan, dan memanggil pengawal keselamatan disamping dia pergi untuk menyiasat. Pengawal berjaya menangkap tiga lelaki, dan sedang disoal siasat oleh polis.


Serangan itu berlaku kira-kira 9:30pm sebelum Rusko artis muzik elektronik telah dijadualkan untuk mengambil pentas di tengah malam. Kira-kira 4,000 orang menghadiri konsert itu, mengikut Sun-Times.


Menurut Penolong Pegawai Cook County Pertahanan Peter Bormes, yang melihat suspek kembali ke teater (beg tangan wanita telah mendarat di jalan masuk rumah beliau), keselamatan tempat umumnya baik, dan keganasan yang sedikit di kawasan sekitarnya.


Penduduk Berdekatan memberitahu cerita yang berbeza.


"Satu pertunjukan seperti ini biasanya menarik anak-anak muda putih pinggir bandar yang datang ke dalam kejiranan Square Logan di bandar," kata seorang lelaki, yang ditanya tidak dikenal pasti, Chicago WGN-TV. "Ia masih jenis persekitaran yang kasar di beberapa tempat."


Danny Madinah, yang telah tinggal berhampiran teater selama hampir 20 tahun, berkejar di luar selepas serangan itu, stesen melaporkan.


"Terdapat banyak orang yang berdiri di hadapan seorang wanita muda," katanya. "Dia kelihatan seperti dia cedera. Dia kelihatan agak buruk. "


Madinah berkata teater perlu mengambil lebih banyak langkah berjaga-jaga untuk menghilangkan keganasan.


"Mereka mahu membuat wang mereka, biarkan mereka membuat wang mereka, tetapi biarlah menyimpan jiran-jiran dan orang-orang yang selamat selamat dan menyimpan ini pernah berlaku sekali lagi."

No comments:

Advertisement