ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Wednesday, October 5, 2011

wahlaoo !! Polis Guna iPad Untuk Jejak Kemana Pencuri Pergi..


Polis telah pulih jarak mahal barang-barang yang dicuri selepas petunjuk kepada mereka oleh peranti pengesanan yang dipasang pada mangsa iPad.


Pencuri yang memecah masuk ke manusia, BMW yang dibuat dengan sebuah beg mengandungi komputer riba , iPad , iPhone, pasport, dompet dan barang-barang lain .


Pecah rumah berlaku manakala
kereta yang diletakkan di tempat letak kereta di Meadow Lane, Eton, Windsor, Berkshire, pada kira-kira 8:30 pada 27 September.


A Thames Valley Jurucakap polis berkata: "Mujurlah, mangsa mempunyai aplikasi pengesan yang dipasang pada iPad yang memberitahunya di mana ia mungkin."


Maklumat itu telah diserahkan kepada pihak polis yang menjalankan serbuan ke atas hartanah di Slough hari berikut dan menemui barang-barang dicuri.


Mangsa, yang enggan namanya disiarkan, menggesa orang lain untuk mempertimbangkan memasang menjejaki aplikasi pada komputer dan telefon untuk menggagalkan pencuri.


Beliau berkata: "Meninggalkan beg laptop saya di dalam but kereta bukanlah perkara yang betul untuk melakukan dengan jelas, dan saya berharap bahawa pemandu-pemandu lain akan berfikir dua kali sebelum berbuat demikian memandangkan pengalaman saya, saya juga akan menggalakkan orang lain untuk berfikir tentang memasang moden. aplikasi teknologi sebagai tentunya ada manfaat yang mana-mana yang di sini. "


Anne Chalmers, pencegahan jenayah dan penasihat pengurangan Maidenhead Windsor, dan Slough, berkata: "Tracking permohonan untuk majoriti iPhone, iPads dan komputer kini boleh didapati.


"Mereka boleh bertindak sebagai pencegah pencegahan jenayah yang hebat serta memberi maklumat yang penting untuk membantu siasatan polis, dengan jenayah yang akhirnya telah diselesaikan dan mangsa yang bersatu semula dengan harta benda mereka. Terdapat juga pakej perisian yang serupa disediakan untuk komputer riba."


Seorang wanita dalam usia 30-an itu telah ditahan kerana disyaki pengendalian dan menerima barang-barang curi yang berkaitan dengan kejadian itu. Beliau telah dibebaskan dengan jaminan polis untuk kembali ke balai polis Maidenhead pada 21 Oktober.

No comments:

Advertisement