ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Saturday, October 1, 2011

Seorang Gadis Mati Akibat Terjatuh Kerana Cuba Memanjat Ke Bilik Lelaki


Seorang pelajar yang berbakat yang menjunam kepada kematiannya dari hotel Magaluf telah cuba memanjat masuk ke dalam bilik kawan lelaki apabila dia jatuh, inkues telah mendengar.


Dalam diam-diam berpendidikan Grace Ford, 17, telah pergi ke resort Magaluf untuk merayakan berakhirnya peperiksaan itu pada bulan Julai tahun lepas.



Tetapi dia telah mengalami kecederaan ngeri selepas jatuh lebih daripada 90ft apabila dia dan holidaymaker rakan-rakan, Edward Soppett, 18, cuba untuk menyelinap kembali ke bilik hotel pada lewat malam.


Inkues mendengar bahawa Miss Ford dari Lancashire dan Encik Soppett, dari Buckinghamshire telah berpaling dari blok apartmen di mana dia tinggal oleh porter malam sebagai hotel yang dikendalikan polisi yang ketat tidak masuk untuk bukan-tetamu.


Ia adalah pemikiran pasangan itu kemudiannya dijumpai tetingkap sampingan yang mereka percaya telah membawa kepada kawasan penerimaan hotel.


Miss Ford, seorang murid pada 9000 £ Sekolah tahun Tatabahasa Kirkham, memanjat tingkap tetapi tragedi dibuka ke dalam aci gelap yang menjunam 90ft turun ke kawasan teres dalaman.


Inkues mendengar selepas Cik Ford jatuh, Encik Soppett kembali ke bilik dan pergi ke tidur.


Blackpool koroner, Hind Anne memberitahu inkues itu: "Cik Ford telah mungkin membantu untuk mendaki melalui tetingkap ini. Kita tidak boleh tertentu itu, tetapi melihat kepada ketinggian, ia kelihatan seperti apa yang berlaku.


"Hampir serta-merta selepas, nightwatchman mendengar letupan. Encik Soppett berjalan ke kaunter penyambut tetamu dan berkata, 'Apa yang telah berlaku?'


"Beliau dilihat meneruskan untuk pergi melalui penerimaan dan pergi ke bilik tidurnya. Apabila polis pergi ke soalan dia, dia di katil dan cepat tidur. "


Encik Soppett telah ditangkap kerana disyaki gagal melaporkan kemalangan tetapi selepas muncul di mahkamah telah dibebaskan tanpa sebarang dakwaan.


Miss Ford yang telah berharap untuk belajar di Leeds University, mengalami pendarahan dalaman dan keretakan bencana di kedua belah kaki dan pelvis pada musim gugur dan terpaksa diletakkan dalam keadaan koma perubatan didorong.


Ibu bapa musnah Her, Suzanne dan Chris - seorang ahli perniagaan yang berjaya - terbang untuk berada di sisi katil itu, tetapi dia telah meninggal dunia 12 hari selepas kejatuhan, apabila jangkitan ditetapkan.


Semalam berikut inkues kawan keluarga, menyifatkan kematian Miss Ford sebagai "sisa tragis".


Steven Hall, yang juga terbang ke Majorca berikutan kemalangan itu, berkata: "Dia seorang gadis yang menakjubkan dari semua segi. Dia lurus Pelajar dan atlet indah. "Semua yang dia adalah yang terbaik dengan kebolehannya. Beliau tidak pernah melakukan apa-apa separuh. Ia hanya satu pembaziran. "


Punca kematian telah diberikan sebagai komplikasi disebabkan oleh kecederaan berganda yang diterima pada musim gugur.


Dalam rakaman keputusan yang meninggal dunia akibat kemalangan, Miss Hind berkata: "Dia berusia 17 tahun, yang merupakan salah satu aspek yang paling menyayat hati semua.


"Kehidupan yang singkat beliau telah berakhir kerana perkara ini amat berat. Semua ini janji dia kehidupan yang indah dibawa berakhir. "

No comments:

Advertisement