ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Thursday, January 5, 2012

Ibu Dan Anak Bertemu Semula Selepas 77 Tahun Terpisah !!!



San Clemente - Setelah 77 tahun terpisah, Minka Disbrow akhirnya bertemu puterinya yang ia serahkan untuk diterima pakai setelah diperkosa saat masih remaja.



Disbrow (100) terus berharap, namun tak pernah membayangka akhirnya boleh bertemu lagi dengan puterinya, Betty Jane (82).


Pada 1928, Disbrow yang putri seorang pendatang dari Belanda dan ketika itu masih berusia 17 tahun, sedang berkelah bersama kawan-kawan perempuannya.


Ia dan seorang kawan, Elizabeth, disergap tiga lelaki tidak dikenali ketika berjalan-jalan. Kedua-duanya diperkosa. "Kami tak tahu harus berkata apa, jadi kami diam saja," ujar Disbrow.


Beberapa bulan kemudian, tubuhnya mulai berubah dan akhirnya ia tahun sedang mengandung. Ibunda Disbrow melarang bayi itu dibawa pulang ke rumah.


Hati kecil Disbrow amat ingin merawat bayi yang diberi nama Betty Jane. Namun ia terpaksa menyerahkannya untuk diterima pakai.


Hingga suatu hari, seorang lelaki dari Alabama menelefon dan bertanya mengenai latar belakang Disbrow. Mulanya ia curiga, namun ternyata lelaki itu mengatakan sudah mencari anaknya.


Betty Jane yang kini bernama Ruth Lee, gembira dapat bertemu ibunya. Sementara Disbrow menjadi tenar, kerana membahagi kebahagiannya di gereja dan komuniti tempatan.


"Rasanya seperti kami tak pernah berpisah. Seperti selalu bersama keluarga anda sepanjang hidup, "kata Disbrow.





source

1 comment:

Anonymous said...

For the reason that the admin of this site is working,
no question very shortly it will be famous, due to its feature contents.


Here is my blog: grape seed extract side effects

Advertisement