ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Saturday, October 1, 2011

Bayi ini Datang Dari Ibu Yang Dibunuh !!


Sepanyol doktor yang menjaga bayi yang disampaikan oleh pekerja-pekerja kecemasan selepas ditembak lelaki bersenjata yang gila dan membunuh seorang wanita yang mengandung di gereja Madrid.


Atas permintaan keluarga, kata seorang jurucakap di Hospital modal Sepanyol de La Paz Jumaat dia tidak dapat memberikan maklumat terkini mengenai keadaan bayi.



Drama mula terserlah petang Khamis di Santa Maria del Pinar di utara Madrid.


"Seorang individu memasuki dan tanpa perkataan menembak seorang wanita mengandung di kepala, maka api pada wanita lain di dada dan kemudian membunuh diri dengan senjata yang sama," kata jurucakap polis Madrid.


Pembunuh berusia 34 tahun itu tidak mempunyai hubungan dengan mangsa-mangsa, jurucakap itu berkata, sambil menambah: "Kami menganggap ia patut gila".


Mengimbas kembali peristiwa televisyen negeri Sepanyol, tugas SAMUR kecemasan pekerja Ceferina Cuesta berkata terdapat apa-apa yang dia boleh lakukan untuk menyelamatkan wanita hamil.


"Dia seorang wanita muda daripada 36 yang telah luka kepala yang berada di tangkap [jantung] dan lebih-lebih lagi mempunyai bayi di jangka," kata Cik Cuesta.


"Walaupun usaha-usaha kita, ia adalah mustahil untuk memulihkan ibu. Jadi, kita terpaksa melakukan sesuatu untuk bayi."


Bayi itu lahir dalam operasi raja kecemasan di tempat kejadian dan dibawa ke hospital.


Wanita lain yang cedera, yang 52 mengikut ke hospital menjaga untuk dia, cedera parah.


Tiada update perubatan dengan syarat dia segera tersedia.

No comments:

Advertisement