ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Tuesday, October 4, 2011

2 Kepala Terputus Di Temui Di Sepanjang Lebuhraya !!

Lima kepala diletakkan dalam guni dan ditinggalkan di atas jalan kawasan bandar di Acapulco, Mexico, pada September 27, 2011.



Bandar Raya Mexico (CNN) - Pihak Berkuasa menemui dua kepala yang terputus di sepanjang lebuh raya di Mexico City pada pagi Isnin, kata Peguam Negara di bandar ini .


Ketua-ketua di dalam sebuah kereta berhampiran sempadan membahagikan bandar dari negara jiran seperti Mexico menyatakan, Peguam Negara Miguel Mancera kepada pemberita. Kementerian pertahanan negara juga berdekatan.


Mesej yang panjang yang tinggal di sebelah kepala, Mancera berkata, memperincikan bahawa geng dadah yang dikenali sebagai "Tangan Dengan Mata" bertanggungjawab.


"Ia berakhir dengan mengatakan bahawa wilayah 'The Tangan Dengan Mata' adalah begitu meluas bahawa ia telah sampai ke kawasan metropolitan dan tidak hilang," kata Mancera.


Polis di Mexico City menahan pemimpin yang disyaki itu geng, Oscar Osvaldo Garcia, juga dikenali sebagai "Tangan Dengan Mata," pada bulan Ogos.


Mancera hari Isnin berkata bahawa pihak berkuasa terus komited untuk mengesan anggota kumpulan itu dan menghentikan pertumbuhannya.


Pihak Berkuasa masih bekerja Isnin hingga mengenal pasti mangsa.
Beheadings telah menjadi tanda tandatangan pertempuran turf kejam ganas antara kartel dadah yang telah dilanda bandar-bandar di seluruh Mexico.


Pihak berkuasa minggu lepas di pantai bandar raya peranginan Acapulco membuat penemuan yang sama, mencari lima terputus kepala manusia di dalam peti kayu kayu kecil, pihak berkuasa negeri Guerrero.
Tetapi keganasan itu jarang berlaku di ibu negara.


"Mexico City telah mengejutkan tenang di tengah-tengah pergolakan konflik ini dengan jenayah terancang, manakala bandar-bandar utama yang lain mengalami upturns utama dalam keganasan," kata Eric Olson, seorang pakar keselamatan di Institut Mexico Woodrow Wilson International Center for sarjana dalam Washington. "Ia tidak meletup cara ia (di tempat lain). 


Ada yang takut kepada berlakunya itu, kerana ada apa-apa jaminan bahawa ia tidak akan."

Advertisement