ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Tuesday, March 27, 2012

Inilah Budak Yang Tidak Boleh Makan : Dia Boleh Mati Jika Makan Atau Menghidu Makanan !



Banyak kanak-kanak lelaki pra-remaja mempunyai diet yang tidak mempunyai daya imaginasi, tetapi bagi seorang lelaki muda menu simplistik bukan adalah perkara pilihan, tetapi hidup dan mati.



Berusia sembilan tahun Joshua dari New York menderita daripada penyakit yang jarang yang disebut eosinophilic esophagitis yang bermaksud bahawa dia adalah parah alah kepada hampir semua makanan.


Pizza, hot dog, mentega kacang dan sandwic jeli atau mana-mana snek normal bagi budak2 yang berusia sembilan tahun mungkin hanyalah mimpi untuk Joshua, yang tindak balasnya boleh berkisar dari muntah dan cirit-birit kejutan anaphylactic.




Malah aroma makanan saja pun boleh membawa maut baginya, yang bermaksud bahawa ibu bapanya harus memasak makanan untuk keluarga selain beliau di atas pemangang yang tertutup.


Ayahnya, Brant, memberitahu Anderson Cooper: 'Perkara yang paling sukar bagi saya adalah bahawa dia tidak boleh makan apa yang kami makan.'


Satu-satunya makanan yang Joshua boleh makan pada setiap hari adalah makanan bayi. Selain daripada itu dia mendapat nutrien dari doktor yang ditetapkan formula yang diberi makan melalui tiub ke dalam perut beliau.

No comments:

Advertisement