ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Monday, January 9, 2012

Pelancong Terselamat Selepas Tali Bungee Terputus Dan Terjatuh Dalam Sungai Yang Dipenuhi Buaya !!



Canberra, Australia - Seorang bungee jumper dari Australia di Afrika terjatuh setinggi 365 meter ke sungai ketika kabel nya terputus, tapi ia berusaha berenang untuk keselamatan dengan patah tulang leher dan kakinya diikat.



Erin Langworthy mengatakan kepada televisyen Nine Jaringan berita Minggu bahawa dia pengsan sebentar saat dia menghempap Sungai Zambesi di perbatasan Zambia dan Zimbabwe pada 31 Desember.


"Saya merasa seperti saya telah ditampar di seluruh badan," katanya 22 tahun dari Perth.


Video diambil dari melompat menunjukkan gertakan kabel yang kuat pada Langworthy sehingga jatuh ke sungai sebelum arus menariknya ke jeram.


"Anda mendapatkan tersedot ke bawah dan kemudian Anda muncul seperti pop up sehingga sangat membingungkan - saya tidak tahu yang naik atau turun," katanya.


Dia mengatakan berulang kali tersangkut kabel trailing, jadi dia "harus berenang ke bawah dan menarik keluar tali bungee dari apa pun yang tertangkap untuk membuat ke permukaan."


Langworthy berenang melalui jeram untuk mencapai persisir Zimbabwe.


Provinsi Selatan Komisaris Polisi Andi Muntemba mengatakan kepada koran Zambia Post bahwa Langworthy dirawat di sebuah klinik di Zimbabwe sebelum dievakuasi ke Afrika Selatan.


Melompat dari Victoria Falls Bridge dioperasikan oleh Safari Par Excellence, yang situs menggambarkan pengalaman bungee sebagai "111 meter (365 kaki) of pure Adrenalin!"

No comments:

Advertisement