ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Sunday, October 2, 2011

Kapal Terbang Tersilap Melepaskan Bom Membunuh Tentera Sendiri !!


Kapal terbang perang kerajaan telah tersilap mengebom kedudukan tentera di selatan Yaman, membunuh sekurang-kurangnya 30 tentera dan mencederakan ramai lagi, kata pegawai tentera dan perubatan pada hari Ahad.



Pegawai-pegawai berkata pengeboman, yang berlaku pada petang Sabtu di wilayah selatan Abyan, mensasarkan sekolah terbengkalai yang digunakan sebagai tempat perlindungan oleh tentera Briged 119 tentera.


Sekolah ini terletak hanya timur Zinjibar modal wilayah Abyan, di mana militan yang dikaitkan dengan al-Qaeda telah mengawal sejak Mei.


Pertempuran berat telah membara di kawasan itu untuk beberapa hari sebagai sebahagian daripada kempen monthslong tentera untuk merampas kembali Zinjibar daripada militan.


Pegawai-pegawai, yang bercakap mengenai dikenali kerana mereka tidak diberi kuasa untuk mengeluarkan maklumat, berkata terdapat laporan yang belum disahkan bahawa militan tiba di sekolah tidak lama selepas serangan udara dan membunuh nombor yang tidak ditentukan yang tercedera.


Briged 119 telah memberontak terhadap rejim Presiden Ali Abdullah Saleh menyertai gerakan protes yang menuntut penyingkiran beliau. Ia adalah dianggap telah menerima sokongan besar dari tentera Amerika Syarikat (AS) untuk membolehkan untuk memerangi militan di selatan dengan lebih cekap.

No comments:

Advertisement