ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Saturday, October 1, 2011

[info] Wanita Lebih Memikirkan Tentang Pemakanan Dari Seks



Ramai wanita berusaha lebih keras lagi berdiet daripada ke dalam hubungan mereka dan berfikir tentang makanan lebih daripada seks, kajian baru mendedahkan.



Kajian yang dijalankan oleh syarikat kehilangan berat badan Atkins, juga mendapati salah satu dalam 10 wanita akan merasa guiltier kesesatan dari diet mereka daripada menjadi tidak setia kepada pasangan mereka.


Atkins ditinjau 1.290 pelaku diet wanita di seluruh UK tentang sikap mereka untuk berdiet dan bagaimana ia menjejaskan hubungan mereka.


Salah satu dalam empat wanita mengakui mereka menyangka diet adalah lebih penting daripada hubungan mereka dan berkata mereka berusaha lebih keras lagi cuba kehilangan berat badan mereka daripada ke dalam hubungan mereka dengan pasangan mereka.


Lebih daripada 1 / 3 responden (37.5%) berkata mereka memikirkan tentang makanan dan diet lebih daripada yang mereka fikir mengenai rakan kongsi dan mereka lebih daripada separuh (54%) mengaku mereka memikirkan tentang makanan lebih daripada seks.


Alasan yang paling biasa untuk memulakan diet mencuba untuk mendapatkan badan pantai yang sempurna manakala satu dalam tujuh wanita yang ditinjau berkata mereka didorong oleh komen kejam kira-kira berat badan mereka.


Adalah dianggarkan bahawa tiga perempat daripada penduduk dewasa UK perempuan telah berdiet sekurang-kurangnya sekali dalam hidup mereka.


Atkins Ketua pakar pemakanan Linda O'Byrne berkata berdiet perlu menjadi sebahagian daripada gaya hidup sehari-hari seseorang dan bukan orang sesuatu yang sentiasa memikirkan.

No comments:

Advertisement