ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Sunday, October 2, 2011

Ambulans Paling COOL Di Dunia !!


UK (Portsmouth) 
Menggunakan Mini sebagai kenderaan kecemasan perkara baru. Pada 60-an Mini Cooper telah digunakan sebagai kereta polis dengan kesan yang besar. Kereta Polis Mini Cooper ringan, lincah dan lebih cepat daripada kenderaan yang lain masa. 
Walaupun kita tidak tahu mana-mana pihak berkuasa tempatan yang menggunakan MINI sebagai kereta polis, terdapat enam NHS pihak berkuasa yang mempunyai ambulans MINI Cooper S. Unit ini, yang dilihat di Mini Cooper Hari Kebangsaan di Beaulieu pada 10 Jun dari Portsmouth. Kenderaan itu sendiri dan penyelenggaraan yang berterusan telah disediakan oleh Snows Portsmouth MINI, manakala pengubahsuaian, peralatan dan kakitangan ambulans dibayar oleh Portsmouth pub dan kelab.


Bulgaria:
Salah satu kenderaan kecemasan yang paling cepat, sepenuhnya sesuai untuk kawasan yang kasar juga, telah dibangunkan di Zuffenhausen. Dengan susah payah kerja tangan, 15 pelatih Dr. Ing. hc F. Porsche AG, Stuttgart telah ditukar kenderaan utiliti sukan Cayenne S ke kenderaan kerahan yang sangat moden bagi pekerja-pekerja menyelamat. Prototaip akan digunakan oleh Perkhidmatan Kesihatan dan Keselamatan. Bahagian dalam kenderaan pengeluaran asal dari generasi Cayenne pertama telah diubahsuai. Tempat duduk belakang dan tempat duduk penumpang terpaksa memberi laluan kepada pembinaan kerangka aluminium, ke mana alat ini boleh merosot melalui mobil lain terlalu dekat kenderaan. Tempat duduk untuk doktor kecemasan telah ditubuhkan berdekatan dengan alat ini.Diubahsuai Cayenne S menyediakan doktor dengan peralatan perubatan yang sangat moden untuk mentadbir pertolongan cemas kepada pesakit. Kementerian kesihatan negara tunai diikat menggunakan pinjaman dari Bank Dunia untuk membeli 32 ambulans Cayenne.

RUSIA:
Ini kereta ambulans yang baru dirancang untuk digunakan bagi perkhidmatan pada bahagian-bahagian yang paling sukar di negara ini.


Kanada:
Kanada paramedik boleh bernafas lega, melepaskan tali pinggang korset mereka dan membatalkan pelantikan chiropractor mereka - jika mereka bekerja di Calgary,. Bandar ini telah mengambil penghantaran ambulans untuk mendapatkan rakyat gemuk ke hospital sebagai tekanan sedikit dan terikan yang mungkin - dengan syarat mereka tidak hujung skala di lebih dari £ 1000. Mereparasi, yang berharga lebih daripada $ 30,000 bagi setiap kenderaan, termasuk udara yang direka khas tilam yang mengembung di bawahnya beberapa pesakit untuk memindahkan dia usungan (diperkukuh dan diperluaskan, tentu saja) dan sistem daya angkat yang jauh yang menimbulkan pengusung ke dalam ambulans.


UK:
A 2002 Honda Pan European ST1300 dalam warna paramedik. Notis pengulang yang kecil tetapi penting biru memancar cahaya yang membolehkan pengguna jalan raya dengan pandangan sisi basikal untuk melihat ia melarikan kecemasan.


Perancis:
Eropah, cantik dan konservatif, tetapi kadang-kadang sangat moden, menawarkan stesen perubatan untuk perkhidmatan. Sebagai contoh, Perancis menggunakan bas-bas Mercedes 530 N Citaro.Kenderaan milik Notre Hospitalite Dame de Lourdes. Bas yang disediakan dengan radas yang terbaik mempunyai keupayaan untuk membawa lebih daripada sekadar satu penumpang dan lebih daripada sekadar satu doktor.


INDIA:
Ini adalah bas kebersihan yang digunakan untuk pengangkutan pesakit dalam keadaan jalan-jalan penuh sesak India. 


No comments:

Advertisement