ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Monday, September 26, 2011

Pergaulan Bebas Melampau Punca Pasangan Curang !!


KUALA LUMPUR: Kegagalan mengawal nafsu didorong pergaulan bebas tanpa had di luar rumah menjadi faktor seseorang terjebak dalam kancah hubungan terlarang dengan orang lain yang ditegah agama, biarpun sudah berkeluarga.


Ia akan menjadi bertambah buruk apabila keadaan
sudah tidak terkawal dan pada masa sama tiada perhatian khusus diberikan ahli keluarga atau kenalan terdekat bagi membantu membimbing mereka kembali ke jalan betul seperti disaran agama. 


Pendakwah bebas dan tokoh agama, Datuk Hassan Mahmud, berkata tidak timbul soal kemaruk seks dalam hal kehidupan berumahtangga kerana sepatutnya ia dibina berdasarkan kasih sayang dan persefahaman yang mantap antara pasangan.

Katanya, akibat pergaulan bebas melampau, seseorang itu pasti sukar meninggalkan tabiat buruk yang dilakukan apatah lagi jika ia berterusan tanpa tegahan individu bertanggungjawab seperti ibu bapa dan suami isteri.



“Jika ia membabitkan perkahwinan kedua, tentu ada kelemahan di sana sini kerana pembahagian tanggungjawab akan terjejas. Bagaimanapun, ia boleh dielak jika suami atau pasangannya itu memberi fokus kepada pernikahan selain menjadikan didikan agama sebagai keutamaan.









No comments:

Advertisement