ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Monday, September 19, 2011

Pelajar Sekolah Maut Motorsikal Rempuh Bas !!


GEORGE TOWN – Seorang pelajar tingkatan lima maut selepas motosikal yang ditunggangnya terlibat dalam kemalangan dengan sebuah bas Rapid Penang di Jalan Sungai Ara, di sini semalam.
Ketua Trafik Daerah Barat Daya, C/Insp Mohd Zin Mat Ali berkata mangsa Mohamad Al Amin Nordin, 17, dari
Kampung Baru di sini, yang menunggang motosikal jenis Honda Wave terlibat dalam kemalangan pada pukul 9.15 malam itu.
"Kedua-dua kenderaan itu bertembung selepas motosikal yang ditunggang mangsa keluar dari satu simpang di Kampung Baru manakala bas berkenaan dari arah Sungai Ara.
"Dipercayai pemandu bas itu tidak sempat mengelak lalu merempuh motosikal terbabit sehingga menyebabkan remaja berkenaan melambung ke arah cermin depan bas sebelum diseret sejauh 12.3 meter dari tempat kejadian,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Katanya mangsa yang cedera parah dihantar ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk mendapatkan rawatan bagaimanapun beliau meninggal dunia ketika dalam perjalanan.
Mohd Zin berkata, mayat mangsa dihantar ke HPP untuk bedah siasat dan polis juga telah mengambil keterangan pemandu bas Rapid Penang yang berusia dalam lingkungan 30-an itu.
Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, katanya.
Beliau turut meminta saksi kejadian atau sesiapa yang melihat kemalangan berkenaan agar menghubungi pegawai penyiasat trafik, Insp Razif Mat Zainal di talian 04-6429622 atau mana-mana balai polis berhampiran. - Bernama


No comments:

Advertisement