ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Thursday, September 29, 2011

[latest] Kapal Terbang Di Indonesia Terhempas 18 Penumpang Dijangka Mati !!


(Medan, Indonesia) - Sebuah pesawat kecil yang membawa 18 orang dalam penerbangan tempatan di bahagian barat Indonesia terhempas di kawasan pergunungan Khamis, kata pegawai. Pasukan mencari dan menyelamat telah bergegas ke tempat kejadian.



CASA Sepanyol direka C-212 kira-kira separuh melalui penerbangan selama 30 minit antara Sumatera Utara dan wilayah Aceh ketika itu terputus hubungan dengan kawalan trafik udara, jurucakap Kementerian Pengangkutan, Bambang Ervan berkata.


Minit kemudian, pesawat berkuasa turboprop menghantar isyarat kecemasan dan kemudian turun dari radar Tentera Udara, Bonar Hutagaol, Tentera Udara mengatur, memberitahu stesen TVOne tempatan.


Penduduk katanya ia telah terhempas berhampiran kampung pergunungan Bahorok dan bahawa mereka ternampak asap yang datang dari bangkai, kata Supri Sinaga, ketua carian tempatan dan pasukan penyelamat.
Empat kanak-kanak dan 14 orang dewasa di atas kapal.


"Saya melihat sesuatu yang luar biasa, kapal terbang tidak mengelilingi sangat rendah sebelum ia hilang dari pandangan saya," Agus, penduduk kampung dalam daerah Langkat, memberitahu TV-One. Seperti Indonesia banyak dia pergi dengan hanya satu nama.


Indonesia, sebuah negara kepulauan yang luas, daripada 240 juta orang, telah berhadapan dengan kemalangan pengangkutan dalam tahun-tahun kebelakangan ini, daripada kemalangan kapal terbang dan kereta api ke sinkings feri. Ramai yang dipersalahkan kepada standard keselamatan kesesakan dan miskin.

No comments:

Advertisement