ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Saturday, September 10, 2011

Koma Ditikam Kerana Ingin Bantu Kawan !!


KUALA LUMPUR: Niat mulia seorang lelaki membantu rakannya yang dipukul enam ‘samseng’ di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kampung Muhibbah, di sini membawa padah apabila dia ditikam tiga kali menyebabkan mangsa koma selama dua hari dan dirawat di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).



Kejadian kira-kira jam 11 malam, 7 Julai lalu itu menyebabkan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Shakir, 23, dirawat di PPUM selama seminggu selepas ditikam di belakang, kepala dan kaki.


Bagaimanapun, kejadian itu hanya dilaporkan kepada polis kelmarin selepas dinasihatkan berbuat demikian.


“Saya lambat membuat laporan kerana tidak mahu memperbesar perkara ini, namun atas nasihat abang ipar yang bimbangkan keselamatan, saya akur dan membuat laporan polis,” katanya.


Menurutnya, dalam kejadian itu, dia pada mulanya mahu membantu rakan yang dipukul enam lelaki termasuk empat pelajar sekolah menengah berusia 17 tahun dan dua lagi berusia 20-an.


Bagaimanapun, tindakannya itu menyebabkan dia turut dibelasah kumpulan lelaki itu.


Katanya, akibat pukulan dan tendangan enam lelaki itu, dia dan rakannya terjatuh, tetapi nasibnya lebih malang apabila seorang daripada mereka yang memegang pisau kerambit bertindak menikamnya di kepala, belakang dan kaki.


“Saya pengsan dan hanya tersedar selepas dua hari dirawat di PPUM.


“Rakan saya hanya cedera ringan,” katanya yang membuat laporan kejadian itu di Balai Polis Sungai Besi.




** sumber

No comments:

Advertisement