ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Friday, September 9, 2011

Gadis Thai Dijadikan Transit Dadah !!


KUALA LUMPUR - Sindiket pengedaran dadah membabitkan warga Afrika kini lebih licik apabila menukar modus operandi dengan menggunakan jalan darat dan menjadikan wanita Thailand sebagai keldai dadah.
Jalan darat dipilih selepas sindiket mendapati sistem keselamatan pintu masuk di kesemua lapangan terbang di negara ini dipertingkatkan menyebabkan mereka menghadapi kesukaran.
Wanita Thailand pula dipilih kerana negara itu dijadikan transit oleh pengedar dadah sebelum dijual di tempat lain.
Bagaimanapun, apa juga usaha mereka, polis yang sentiasa mengekang kegiatan haram tersebut dapat menumpaskan tiga sindiket dianggotai tujuh individu berusia di antara 20 dan 41 tahun serta merampas pelbagai jenis dadah bernilai RM2.6 juta sejak Selasa lalu.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata, daripada jumlah tangkapan itu, empat merupakan warga asing dari Thailand dan Nigeria. Kesemua keldai dadah itu ditahan di Lembah Klang dan Terengganu.
Katanya, tangkapan pertama melibatkan dua lelaki tempatan dan seorang lelaki Thailand di Bandar Sri Damansara pada pukul 11.15 malam kelmarin.
"Ketika ditahan, kesemua suspek menaiki sebuah kereta jenis Toyota Crowne yang dipandu lelaki Thailand tersebut.
"Pemeriksaan menemui sebanyak 60 ketulan mampat ganja yang disorokkan di dalam ruang khas yang telah diubahsuai di dalam kereta itu," katanya di sini semalam.


No comments:

Advertisement