ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Friday, September 16, 2011

Akibat Ditipu RM10Juta Lesap Begitu Sahaja


KUALA LUMPUR – Sepuluh usahawan mendakwa mengalami kerugian kira-kira RM10 juta akibat ditipu seorang wanita yang mendakwa dirinya pegawai kanan polis. Pengerusi Sukarelawan Peguam (Sukaguam), Datuk Khairul Anwar Rahmat berkata, mangsa mendakwa ditipu tahun lalu oleh wanita itu yang memperkenalkan nama sebagai Kak Su.


“Usahawan-usahawan ini pada mulanya ditawarkan tender kerajaan yang boleh memberi keuntungan antara RM1 juta dan RM6 juta oleh Kak Su sehingga mereka sanggup melabur ribuan ringgit kepadanya,” ujarnya pada sidang akhbar di sini semalam. Justeru, katanya, pihaknya menggesa kes berkenaan disiasat segera kerana ia menjatuhkan nama baik jabatan kerajaan. Salah seorang mangsa, Rosnani Sengari @ Basar, 46, berkata, pada awalnya, dia sendiri tidak mempercayai kata-kata Kak Su dan bimbang ditipu.
“Bagaimanapun, setelah dibawa ke premis kerajaan di Kuala Lumpur dan diperkenalkan dengan pegawai polis bertugas, saya mula yakin kontrak yang ditawarkan kepada Kak Su sah. “Jadi saya bersetuju membekalkan modal untuk membeli barangan dan peralatan untuk pertukangan, pameran dan pakaian seragam polis,” katanya.


No comments:

Advertisement