ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Monday, August 22, 2011

Lagi Pelajar UPSR Putus Jari Akibat Main Mercun !!


KOTA BHARU — Seorang pelajar yang bakal menduduki Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) bulan depan menerima padah akibat mercun apabila jari telunjuk sebelah kanannya putus dalam kejadian tengah hari ini.



Pelajar Tahun Enam Sekolah Kebangsaan Sri Ketereh, Noor Saiful Muhammad, mengalami kemalangan itu di rumahnya di Kampung Laka, Ketereh di sini pada pukul 1 tengah hari selepas pulang dari sekolah.


"Mercun bola yang saya gunakan itu meletup sebelum sempat saya lemparkan ke luar,” katanya kepada pemberita di Wad Kecemasan Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini.


Noor Saiful berkata, dia ketika itu bermain mercun dengan menggunakan api yang dipasang melalui dapur memasak dan mahu melempar bahan itu di luar dapur.


"Bila meletup tiba-tiba tangan saya jadi kebas dan darah keluar dengan banyak lalu saya pun jerit meminta tolong,” katanya.


Ketika kejadian, ibunya Siti Mariam Ibrahim, 52, sedang menggosok pakaian tanpa menyedari Noor Saiful secara diam-diam ke bahagian dapur untuk bermain mercun.


Akibat letupan itu juga ibu jari tangan dan jari tengah mangsa turut cedera. — Bernama





No comments:

Advertisement