ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Monday, August 29, 2011

[fakta] Coklat Termahal Yang Berharga 2,600 Dollar !!!!!!!


Fritz Knipschildt arkitek di sebalik coklat yang paling mahal di dunia dan kadang-kadang dipanggil Wonka Willy Connecticut. Beliau mengasaskan Knipschildt Chocolatier di South Norwalk, Connecticut pada tahun 1999 dan membawa latihan Denmark masakan dengan dia. Semua coklat buatan tangan tukang produk menggunakan hanya bahan-bahan segar semulajadi, tanpa bahan tambahan atau pengawet.
Beliau menjual coklat yang dipanggil Madeleine yang mesti dipesan terlebih dahulu. Madeleine mengandungi ganache truffle berkrim yang dibuat dari coklat Valrhona Perancis yang dicampur dengan krim segar yang diselitkan dengan buah vanila dan tulen Itali truffle minyak.



Ganache mewah lagi mudah ini kemudian mempunyai Perigold Perancis truffle bergolek di dalam dan segala-galanya dusted dengan serbuk koko. Bahan-bahan sahaja tidak cukup untuk menjelaskan mengapa ini coklat truffle coklat di dunia yang paling mahal pernah dijual. Penjelasan En. Knipschildt tag harga jumlah besar kerja yang masuk ke dalam menghasilkan coklat ini. Ganache ini disebat di khalayak dan dilipat dengan tangan untuk masa yang lama untuk membuat seperti sutera sebagai kemanusiaan mungkin, dan dia juga telah melaksanakan tangan yang bergolek di dalam Perigold truffle ganache itu dalam sebuah bilik dalam peti sejuk supaya ganache mengeras pernah jadi sedikit cukup untuk menjadi yang boleh digunakan. Setiap satu daripada coklat truffle yang lazat ini mempunyai tag harga $ 250, membuat gula-gula kos kira-kira $ 2.600 per paun dalam kuantiti.


Madeleine mesti diperintahkan terlebih dahulu, dan coklat masing-masing dilengkapi dengan kad yang ditandatangani sendiri menjelaskan bagaimana ia dibuat dan nombor siri yang unik. Mr. Knipshildt sememangnya telah membuat coklat di dunia pembuatan gula-gula yang paling mahal, dan ia mungkin bernilai sen setiap.



2 comments:

Aesya Zealous said...

mahalnyeeee

Mambang Terbang said...

tau xpe...ehehhee...mcm x berbaloi la pulak klau beli coklat tu :(

Advertisement