ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Friday, July 22, 2011

STOR KILANG NAZA TERBAKAR .... !!!!!!!!


(inginkan videoklip terbaru di telefon bimbit anda hanya KLIK disini)




GURUN: “Mujur ketika kejadian semua pekerja keluar makan tengah hari. Jika tidak, mungkin sesuatu lebih buruk berlaku,” kata Abdullah Hamid, 62, saksi kejadian kebakaran yang memusnahkan sebahagian besar stor sebuah kilang yang membekalkan komponen kereta di Kawasan Perindustrian Gurun, dekat sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 petang itu, kira-kira 80 peratus stor kilang berkenaan yang menempatkan kusyen, pintu dan enjin kereta Naza Kia musnah menyebabkan kerugian kira-kira RM3 juta.

Abdullah yang juga pengawal keselamatan kilang berkenaan berkata, ketika kejadian dia sedang meronda berhampiran kawasan stor sebelum terdengar letupan.
“Saya ternampak asap di bahagian tengah stor itu sebelum api marak.

“Ketika kejadian hujan lebat, namun api marak cepat menyebabkan saya menghubungi bomba,” katanya.

Sementara itu, seorang pekerja yang enggan dikenali, berkata, ketika kejadian sebahagian besar daripada 150 pekerja keluar makan tengah hari manakala dia berada di blok bersebelahan.
“Saya lega kerana kebakaran tidak berlaku di tempat saya bekerja yang menempatkan lebih ramai pekerja,” katanya.

Penguasa Bomba Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Petani, Othman Parmin berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 1.33 petang dan tiba di lokasi kejadian pada jam 1.48 petang.

(inginkan videoklip terbaru di telefon bimbit anda hanya KLIK disini)


No comments:

Advertisement