ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Friday, June 10, 2011

SKMM Perjelas Isu Sekatan Laman WEB . . .









KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) hari ini menyatakan ia menerima permintaan daripada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Keenggunaan untuk mencegah capaian kepada laman web yang didapati melanggar Akta Hakcipta 1987.
 

Dalam satu kenyataan hari ini, SKMM menyatakan pemegang lesen di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 sudah dimaklumkan mengenai permintaan itu dan tindakan sedang diambil secara berperingkat.

Menurut SKMM, di bawah akta itu pemegang lesen berkewajipan membantu SKMM mencegah perbuatan melakukan kesalahan atau percubaan melakukan kesalahan.




"Sehubungan itu, pematuhan kepada undang-undang ini tidak harus diertikan sebagai penapisan. Butiran lanjut mengenai penguatkuasaan Akta Hakcipta 1987 boleh didapati daripada kementerian," menurut kenyataan itu. - BERNAMA 




Sumber ASAL >>Berita Harian 10/6/2011<<




** nasib baik la mambang ade byk lagi web2 untuk mendownload file2 selain dari 10 web yang bakal di BLOCK tu...hehehe :) bagi yang x tahu lagi web2 mane yang bakal kene block tu lihat gambar dibawah :








** didalam gambar tu diantara web2 address yang mambang dok guna ialah nombor 3, 5, 7, 8 dan 9 .....sedih jugak la tapi apa kita mampu buat :( "must obey the law" .

3 comments:

Firdaus Life said...

huhu sabo bro.. aku pon banyak gune gak yang disenaraikan

Mambang Terbang said...

nasib baik la ade byk lagi selain yg disenaraikan tu...huhu....

Ce'gu JAERA said...

hahaha...bersabar lah kita..
Salam Ukhuwah kunjung mengunjung ya..

Advertisement