ADVERTISEMENT

Powered By Blogger

Lain-lain Cerita Yang Menarik

Monday, June 27, 2011

ANGKASAWAN NEGARA SHEIKH MUSZAPHAR TIDAK SABAR TIMANG ANAK . . ! ! !




Menunggu kelahiran anak sulungnya yang dijangka akan lahir pada bulan hadapan, angkasawan pertama negara, Datuk Dr. Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha mengakui sangat teruja dan tidak sabar.
Sudah menghias sebuah bilik khas buat anaknya, Sheikh Muszaphar dan isteri bagaimanapun enggan membuat imbasan jantina anaknya kerana mahu ia menjadi kejutan untuk mereka berdua sewaktu anak itu lahir nanti.

"Saya mahu anak lelaki dan isteri mahu anak perempuan, jadi kami ambil keputusan untuk menjadikan jantina anak ini sebagai kejutan pada kami bila dia lahir nanti.


SHEIKH MUSZAPHAR TIDAK SABAR MENANTI KELAHIRAN ANAK SULUNGNYA

"Memang tak sabar nak lihat bayi ini lahir, dan kami sendiri dah buat beberapa persiapan untuknya termasuklah menghias sebuah bilik khas untuk dia nanti. Dari segi pakaian, isteri yang banyak membeli belah, dan ada juga kami beli secara online sahaja.
"Saya memang sukakan kanak-kanak, kalau boleh saya mahu berkahwin awal untuk dapat cepat dapat anak, tapi ketika itu saya terikat dengan kontrak bersama kerajaan yang tidak membenarkan saya berkahwin dalam jangka masa dua tahun.
"Alhamdulillah, selepas berkahwin saya cepat dianugerahkan anak, jadi saya tidak sabar lagi untuk melihat anak saya sendiri.
"Saya juga bersyukur isteri saya tidak mengalami sebarang alahan yang teruk dan tidak mengidam perkara-perkara yang pelik. Sepanjang dia mengandung, Alhamdulillah, perjalanannya nampak mudah dan senang,"luahnya.
Bercerita tentang anak, jelas Sheikh Muszaphar dia tidak meletakkan satu-satu bidang khusus untuk anaknya nanti, malah sebagai bapa, dia sentiasa menyokong apa sahaja yang diminati anaknya itu.
"Saya akan menyokong apa sahaja yang diminatinya, tidak kisah jika dia mahu menjadi doktor, dan sekiranya dia mahu menjadi angkasawan juga saya tidak keberatan,"jelasnya yang masih tidak mahu memikirkan tentang pelajaran anaknya terlebih dahulu.
Bagi Datin Dr. Halina pula, dia bersyukur apabila dia tidak mengalami sebarang alahan yang teruk, sebagai ibu, Dr Halina sentiasa mengharapkan yang terbaik untuk kandungannya.
"Sepanjang mengandung, saya banyak membaca buku tentang otak bayi dan berinya mendengar ayat-ayat Al Quran dan muzik yang abik untuk minda bayi,"jelas Dr.Halina yang akan menghabiskan tempoh berpantang di Lembah kelang sahaja.





** post ini dikreditkan kepada : sumber asal

No comments:

Advertisement